2018年4月24日 星期二

20180424:【為什麼「接納」必須是第1步?】@媽媽谷

20180424:【為什麼「接納」必須是第1步?】@媽媽谷

「我仔上堂成日郁來郁去,又會傾計,俾老師投訴可以點做?」
「老師話我仔太被動,所有人出晒去佢都坐咗係度,郁都唔郁,可以點做?」

嗱,世事就係咁,你睇人好,人睇你好。其實,小朋友上堂郁定唔郁都會令某D老師不滿,所以,媽媽,你不孤單。但最重要係,小朋友上堂表現如何、如何改善進步,都屬老師工作範圍,爸媽不必勞心勞力撈過界。記得一位心理治療師講過︰如果佢唔需要我幫忙,佢就根本唔需要係我面前出現,而又如果佢表現得所謂「唔合作」,哩個責任一定係我身上,而唔會係佢身上。

返學上堂,原理大同。
要學生投入合作係老師責任,而且係最基本責任。如果小朋友唔投入,你再好的活動再有用的知識都傳遞唔到俾學生,咁上課來做咩?老師搞唔掂,係老師要自己面對的問題,你係幫唔到佢。

老師職責,爸媽好容易可以越權,但「家教」部份,就無人可以代勞。還請爸媽先專注「家庭教育」,如果小朋友有安全感、自信、有禮、負責任,咁,課堂上發生的問題,一律都唔可以算係你頭上。

話說回頭,「接納」非常重要。
小朋友好動(行動型),落到一間傳統學校,「唔准郁唔准笑唔准瓜瓜叫」,出事係必然的,我諗,爸媽最能夠做到的,除咗轉校、平日帶多D小朋友出去放電外,就係「接受」。接受,佢,就係咁樣樣。

我幼稚園開始俾老師投訴多咀,1星期總有幾日要坐係門口個孤島。(罰?小朋友未有哩個概念,我只知道無啦啦又要人坐開去。)直到中四家長日,班主任仍然同緊我阿爸阿媽講︰你女呢,上堂成日都傾計喎。

我阿爸阿媽從未有因為咁而話過我,都係HEA下MISS咁講幾句︰係啦係啦,佢由細到大都係咁。

我又無因為「多咀」哩樣嘢有任何不良感受。原因,我細細個已經成日係屋企摷嘢睇,睇過我爸張小學成績表,老師評語︰XXXXXXX唯多言,宜改善。

善莫大焉!
遣傳嘛!

雖然,班上有個多咀學生係會影響到「課堂秩序」,不過,哩個依然係老師教學理念同教學法的問題,點可以善用哩個學生多咀的特點利便上堂呢?佢要返去諗啦。如果我功課無問題,成績又唔差,其實我上堂多咀真係唔需要點處理架喎。(而且,係處理唔到,中四後無投訴,一來,老師放棄咗,二來,AL時都識性啦,咩堂傾得咩堂唔傾得心裡有數。)

「放棄治療」係最好的做法。
你由我啦。

講返唔郁的小朋友。
媽媽好心急問點可以令小朋友主動D。我多口問句︰爸媽係咪D好中意玩,成日上山下海的人?

媽媽定咗幾秒,然後答︰我同我老公都係慢到爆。

咁,就學下接納小朋友的「慢」啦。正如,你都已經接納咗自己慢咗幾十年一樣。你今天唔係都活得幾好咩?



沒有留言:

張貼留言